مقالات

فواید خارق العاده بازی فکری برای کودکان و بزرگسالان

بازی فکری بزرگسالان

بازی فکری فعالیتی است سرگرم کننده اما مغز شما را به چالش می کشند. بازی هایی که شما را وادار به تفکر، استراتژی و به خاطر سپردن اطلاعات می کنند، همگی بازی هایی هستند که به آموزش ذهن شما کمک می کنند. در واقع، بسیاری از این ویژگی‌های اساسی همان چیزی است که در بسیاری از بازی‌هایی که قبلاً انجام می‌دهید، پیدا می‌کنید. هدف از این بازی ها بهبود حافظه، تفکر، زمان واکنش و توانایی شناختی شماست. این بازی ها به ویژه در مراحل بعدی زندگی برای قوی نگه داشتن این عوامل مهم هستند. اگرچه ممکن است باورش سخت به نظر برسد، اما با انجام برخی بازی‌های خاص می‌توانید با ادامه کار مغزتان و باهوش نگه داشتن آن، از تحلیل رفتن و از دست دادن حافظه جلوگیری کنید.

مزایای برتر بازی فکری بزرگسالان

خلاقیت-کودک

1.به حافظه کمک می کند

این بزرگترین مزیت بازی های فکری است. بازی فکری بزرگسالان برای آزمایش حافظه شما با طیف وسیعی از بازی ها و چالش های مختلف طراحی شده اند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از این بازی‌ها می‌توانند در تقویت مهارت‌های خاصی که با افزایش سن بدتر می‌شوند، مانند تصمیم‌گیری، زمان واکنش و حافظه کوتاه‌مدت مؤثر باشند.

تأثیرات-روانی-اجتماعی-و-عاطفی

2.خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر را کاهش می دهد

در سال 2015، تحقیقات نشان داد که بازی‌های آموزشی ذهنی می‌توانند مستقیماً با بهبود استدلال، یادگیری کلامی و همچنین تکمیل وظایف روزانه در مطالعه بیش از 7000 شرکت‌کننده مبتلا به آلزایمر مرتبط باشند.این مطالعه نشان داد که تغییرات در افرادی که حداقل پنج بار در هفته بازی‌های فکری را انجام می‌دهند آشکارتر است.

تقلید-از-موقعیت-های-زندگی-کودک

3.بهبود دامنه توجه

یکی دیگر از مزایای بازی فکری بزرگسالان این است که آنها بر بهبود دامنه توجه شما تمرکز می کنند. مهارتی که مطمئناً می تواند به زندگی شخصی و حرفه ای شما منتقل شود.اگر اخیراً در تلاش برای تمرکز بوده اید، خرید یک بازی فکری بزرگسالان خوب که واقعاً به افزایش تمرکز و بهبود دامنه توجه کمک می کند می تواند ایده خوبی باشد.

دوره-پردازش-چکیده

4.افزایش زمان واکنش

بازی‌های آموزشی فکری همچنین با کمک به شما برای بهبود زمان واکنش با چالش‌های مختلف همچنین سرعت، توجه و توانایی شما برای واکنش سریع و دقیق تمرکز می‌کنند.البته، این ممکن است همیشه به موقعیت‌های فیزیکی که در آن واکنش سریع ضروری است منجر نشود، اما زمانی که صحبت از تصمیم‌گیری کارآمدتر و با اطمینان بیشتر به میان می‌آید، می‌تواند مفید باشد.

دوره-مشاهده-عینی

5.چابکی ذهنی

بازی های فکری نیز برای آزمایش چابکی ذهنی شما طراحی شده اند. این به مهارت های حل مسئله، توانایی شما در تفکرو حل موثر مشکلات مربوط می شود.بهبود چابکی ذهنی چیزی است که همه ما می توانیم از آن بهره مند شویم.

هر چند وقت یکبار باید تمرین ذهنی انجام دهید؟

طبق گفته انجمن روانشناسی آمریکا، افراد از دهه 20 یا 30 سالگی شروع به کاهش شناختی در سرعت ادراکی می کنند.افرادی که چند ساعت در هفته بازی فکری بزرگسالان انجام می دهند، مزایای ماندگاری را تجربه کرده اند. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که افراد کنترل بهتری بر توانایی‌های توجه و پردازش ذهنی خود داشته باشند، می‌توانند آنچه را که از بازی‌های مغزی آموخته‌اند در فعالیت‌های روزمره به کار ببرند.

کدام بازی های فکری مفیدتر هستند؟

فعالیت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان آنها را به عنوان بازی‌های فکری طبقه‌بندی کرد، اما در واقع هر چیزی است که مغز شما را تحریک می‌کند که هر تمرین عملکردمغزی مختلف مانند حل مسئله و تفکر را انجام دهید می توان به عنوان بازی فکری نام برد. از بازی فکری بزرگسالان معروف می توان به شطرنج، اتلوو، سودوکو و… نام برد. آموزش ذهنی همچنین می تواند شامل خروجی های خلاقانه مانند نقاشی، نواختن ساز یا یادگیری زبان جدید باشد. سعی کنید انواع فعالیت‌های تحریک‌کننده ذهنی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید تا ذهن خود را تقویت کنید.

مزایای بازی فکری بزرگسالان چیست؟

هنگامی که تمرین ذهنی را انجام می دهید، فواید عمده‌ای را مشاهده می‌کنید.یکی از فواید بازی های ذهنی که بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است، حافظه فعال مغز است، بخشی از حافظه کوتاه مدت که به درک سریعتر مفاهیم و زبان ها مربوط می شود. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگان با انجام وظایف مرتبط با حافظه تمرین کردند و نتایج نشان داد توجه در داخل و خارج از آزمایشگاه افزایش یافته است.

آیا تمرین ذهنی به تنهایی به بهبود عملکرد شناختی کمک می کند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت حافظه فعال، ترکیب تمرینات شناختی با ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، سطح کافی خواب و صحبت با افراد دیگر است. در واقع، حدود 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته می تواند جریان خون را افزایش دهد. هر یک از این فعالیت ها به تنهایی دارای مزایای شناختی هستند، اما وقتی همه آنها را کنار هم قرار دهید، مزایا حتی بیشتر می شود. در حالی که بازی های مغزی می توانند توانایی شناختی شما را بهبود بخشند، حفظ یک سبک زندگی سالم و کامل بسیار مهم است. همچنین باید بر روی مخلوط کردن نوع فعالیت‌های مربوط به شناخت تمرکز کنید تا مغزتان را تحریک کند. اگر همان فعالیت را بارها و بارها انجام دهید، مغز شما با آن فعالیت کمتر تحریک می شود. اکنون، به مغز خود تمرین بدهید و برخی از بازی های فکری ما را بررسی کنید.

در یک بازی آموزش مغز خوب به دنبال چه چیزی باشیم؟

اکنون می‌دانید که مزایای کلیدی بازی‌های فکری، چالش بعدی شما یافتن بازی‌هایی است که شما را به درستی به چالش بکشد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا باید مغز خود را آموزش دهیم، مانند بهبود توانایی تمرکز در حین مطالعه، کار، یا صرفاً حفظ توانایی تفکر خود.
چند ویژگی که بازی های فکری خوب خواهند داشت عبارتند از:
اندازه‌گیری عملکردتان: می‌خواهید بدانید که تمام این آموزش‌هایی که انجام می‌دهید در واقع نتیجه می‌دهند! اطمینان حاصل کنید که هر بازی فکری که می خرید، توانایی اندازه گیری عملکرد شما را در طول زمان دارد.
انواع بازی ها و چالش ها: برای یک بازی دشوار است که بتواند زمان واکنش، دامنه توجه، حافظه و هر چیز دیگری را به یکباره آزمایش کند، بنابراین از هر بازی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که چالش های مختلفی در آن وجود دارد.

بازی‌های فکری چگونه به رشد کودکان کمک می‌کنند؟

بازی های فکری یک راه عالی برای کمک به رشد کودکان هستند. مغز کودکان به سرعت در حال رشد است. هر چه کودک کوچکتر باشد، یادگیری برخی چیزها آسان تر است. به همین دلیل است که کودکانی که در سنین پایین به آنها زبان دوم آموزش داده می‌شود، نسبت به کسانی که در آینده در زندگی سعی در یادگیری زبان‌های جدید دارند، احتمال بیشتری دارد که آن را حفظ کنند.بازی های فکری یک راه فوق العاده برای کمک به رشد مغز کودکان شما هستند. این می تواند به تقویت مهارت های خاصی مانند حافظه و حتی بهبود تمرکز کمک کند.

مزایای بازی های فکری برای کودکان

آیا تا به حال به این واقعیت فکر کرده اید که بازی ها می توانند سالم باشند؟ این درست است، سلامتی می تواند سرگرم کننده باشد حتی زمانی که ما در مورد سلامت بچه ها صحبت می کنیم! در همین راستا، بیایید امروز کمی وقت بگذاریم تا به چیزی متفاوت از آنچه که معمولاً در اینجا می نویسیم نگاه کنیم: مزایای بازی های فکری برای بچه ها.
به بهبود مهارت های حل مسئله کمک کنید
حافظه آنها را تربیت و تقویت کنید
به بهبود تمرکز کمک کنید
بهبود تشخیص الگو
بهبود ادراک بصری
زمان واکنش را افزایش دهید

راه های قوی نگه داشتن ذهن چیست؟

فعالیت‌های بیشتری را که نیاز به تفکر فعال و حل مسئله دارند، در برنامه روزانه خود بگنجانید، مانند نواختن آلات موسیقی یا بازی فکری. سایر عوامل سبک زندگی، مانند خواب کافی، فعالیت بدنی و خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی ممکن است مغز شما را تقویت کنند.

آیا بازی های فکری می توانند از بیماری آلزایمر جلوگیری کنند؟

اگر برای جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر بازی‌های فکری انجام می‌دهید، به چالش کشیدن ذهن خود با سودوکو ممکن است ارزش وقت شما را نداشته باشد. با توجه به اینکه بیماری آلزایمر ناشی از عوامل متعددی است که فقط برخی از آنها در کنترل هستند.

چگونه آموزش مغز ما را سریعتر و قوی تر می کند؟

اگرچه بازی های فکری ممکن است مزایای جادویی که انتظارش را داشتید نداشته باشند، اما به نظر می رسد، با انجام یک بازی خاص بارها و بارها، شما در واقع نحوه عملکرد مغز خود را تغییر می دهید. با انجام بازی های فکری، مغز شما در حال تطبیق خود برای بهبود عملکردش است.

آیا بازی های فکری می توانند حافظه را تقویت کنند؟

تحقیقات در مورد مزایای بازی های فکری برای حافظه قطعی نیست. با این حال، اکثر کارشناسان موافق هستند که بازی‌های تقویت‌کننده حافظه می‌توانند مهارت‌هایی را که در حین بازی تمرین می‌کنید، بهبود بخشند.

بازی فکری بزرگسالان

بازی های ذهنی معمولاً از نظر طراحی ساده هستند اما تأثیر زیادی دارند. به مغز مانند شکم خود فکر کنید. اگر عضلات شکم خود را تمرین دهید، شکمی قوی خواهید داشت. با این حال، اگر عضلات شکم خود را تمرین ندهید، قدرت خود را از دست خواهند داد. بازی‌های ذهنی ساخته شده‌اند تا مغز شما را فعال و هوشیار نگه دارد. پرشین صبا یکی از خلاق ترین و پیشروترین تولیدکنندگان بازی فکری در تهران می باشد.

بازی های فکری جدید

یک مثال عالی از یک بازی ذهنی شطرنج است. شطرنج یک بازی پر از استراتژی است. شما نمی توانید به سادگی یک مهره را حرکت دهید و امیدوار به پیروزی باشید. در عوض، باید از قبل برنامه ریزی کنید، از حریف خود سبقت بگیرید و تنها در این صورت است که می توانید برنده شوید. بازی شطرنج به طور منظم تفکر استراتژیک شما را تقویت می کند و ذهن شما را تا حدی قوی نگه می دارد.نمونه محبوب‌تر امروز سودوکو است. این بازی نیاز دارد که اعدادی از 1 تا 9 را به مربع وارد کنید تا زمانی که یک مربع و یک خط ایجاد کنید که هر عدد از 1 تا 9 باشد. فکر زیادی وجود دارد که باید در این بازی انجام دهید و این یک راه عالی برای تیز نگه داشتن ذهن شماست.

انوع بازی های فکری در خانه

بسیاری از ما درباره صنعت شگفت انگیز بازی‌های فکری شنیده‌ایم که چالش‌های ذهنی را برای بهبود توانایی‌های ذهنی فراهم می‌کند. اما آیا این آموزش مغز واقعا کار می کند؟ مطالعات اخیر بهبود در حوزه های مختلف ذهنی پس از تکمیل دوره های طولانی آموزش ذهنی نشان داده است ، مغز مانند ماهیچه ای است وکه باید هر روز ورزش کند. آموزش مغز برای باهوش نگه داشتن ذهن برای مدت طولانی تری مهم است، زیرا زوال مغزی می تواند بخشی اجتناب ناپذیر از پیری باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی، انجام بازی‌های فکری فواید زیادی دارد.شکی وجود ندارد که آنها احساس بهره ‌وری بیشتری را در شما ایجاد می‌کنند و پس از یک دوره سریع چالش‌های روزانه ذهن شما را باهوش تر می‌کنند. حتی اگر فقط 10 دقیقه یا بیشتر در روز فرصت دارید، انجام برخی از بازی‌های فکری برای سرگرمی استفاده بهتری از زمان شما نسبت به بازی‌های دیگر است و ممکن است مهارت‌های چابکی ذهنی مفیدی کسب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.