مقالات

چگونه کودک با عروسک نمایشی احساسات خود را کنترل کند؟

عروسک نمایشی دستی

این مقاله در مورد اینکه چگونه بازی با عروسک نمایشی دستی می تواند به خودتنظیمی هیجانی و رفتار کمک کند ارائه می دهد. اگر به دنبال تشخیص یا درمان برای فرزند یا دانش آموز خود هستید، لطفاً با یک متخصص آموزش دیده که می تواند ارزیابی کودک را ارائه دهد، تماس بگیرید. اگر تا به حال به روانشناس یا درمانگر مراجعه کرده اید، ممکن است بدانید یکی از رایج ترین توصیه ها نوشتن است برای کمک به رهایی از احساسات، استرس، اضطراب و کمک به کار بر روی تجربیات آسیب زا است. نوشتن درونی‌ترین افکار و احساسات ما روی کاغذ می‌تواند باعث تغییر در احساسات ما و در مغز به سمت وضوح عاطفی و ذهنی شود.

محصولات عروسک نمایشی پرشین

بنابراین چگونه می‌توانیم به بچه‌ها کمک کنیم تا احساسات خود را کنترل کنند، احساسات خود را بیان کنند و برای راه‌حل‌هایی برای طغیان‌های رفتاری تلاش کنند؟ یک روش بسیار ساده استفاده از بازی عروسک نمایشی دستی است.

9 مزیت شگفت انگیز بازی با عروسک نمایشی دستی

بنابراین چگونه می‌توانیم به بچه‌ها کمک کنیم تا احساسات خود را کنترل کنند، احساسات خود را بیان کنند و برای راه‌حل‌هایی برای طغیان‌های رفتاری تلاش کنند؟ یک روش بسیار ساده استفاده از بازی عروسک نمایشی دستی است.
تقلید-از-موقعیت-های-زندگی-کودک

1.مهارت های اجتماعی می تواند از طریق بازی با عروسک نمایشی بهبود یابد

بازی با عروسک نمایشی دستی می تواند مهارت های ارتباطی و اجتماعی کودک را با ایجاد فرصت های ساختاریافته برای تعامل با عروسک ها افزایش دهد. کودکان همچنین می توانند این مهارت ها را با استفاده از عروسک ها برای تعامل با کودکان دیگر تمرین کنند. اگر کودکی نسبت به موقعیت های اجتماعی اضطراب دارد، عروسک ها می توانند به بچه ها این فرصت را بدهند که ترس های اجتماعی خود را با همسالان یا جمعیت بیان کنند. آنها حتی می توانند سناریوها و موضوعات گفتگو با والدین را در ابتدا اجرا کنند تا هنگام استفاده از همین روش ها برای تعامل با دوستان و معلمان احساس امنیت کنند.

همدلی-کودک

2.رشد عاطفی

بازی با عروسک نمایشی دستی می تواند با دادن یک “دوست” به آنها برای صحبت کردن، یا راهی برای صحبت با کودکان دیگر بدون نیاز به صحبت مستقیم، از نظر عاطفی از کودکان حمایت کند. عروسک ها به کودکان فرصت هایی برای تعامل و کشف دانش و درک خود از جهان می دهند. بازی با عروسک نمایشی دستی به کودکان اجازه می دهد تا احساسات خود را آزادانه کشف کنند، جایی که می توانند موقعیت ها را به گونه ای که در خانه یا کلاس درس راحت هستند، بازسازی کنند. به عنوان مثال، وقتی از کودکان خواسته می‌شود اختلاف نظر بین دوستان را نقش‌آفرینی کنند، می‌توانند احساسات و پاسخ‌هایی را که اگر در موقعیت قرار می‌گرفتند، ابراز کنند. این یک پنجره باز برای کودکان فراهم می کند تا به والدین، معلمان و همسالان خود بگویند که آیا احساس شادی، غم، عصبانیت، ترس، اضطراب یا استرس دارند. بیان خود به این شکل به بچه ها یک خروجی عاطفی می دهد، همانطور که بزرگسالان گاهی اوقات روی کاغذ انجام می دهند و به آنها کمک می کند تا راهبردهایی را بیاموزند تا این احساسات را خود تنظیم کنند یا از طریق دوستان عروسکی خود آنها را حل کنند. همانطور که بسیاری از شما می دانید، آقای راجرز به طور مرتب از بازی با عروسک نمایشی دستی برای صحبت در مورد موضوعات دشواری استفاده می کرد که بچه ها نگران آن بودند یا آنقدر می ترسیدند که با والدین و دوستان خود صحبت کنند.

زبان-کودک

3.اعتماد به نفس در خواندن و صحبت کردن

کودکانی که تمایلی به صحبت کردن یا خواندن با صدای بلند ندارند، ممکن است تمایل بیشتری به صحبت کردن یا خواندن با یک عروسک یا از طریق یک عروسک نشان دهند. این به بچه ها فرصتی می دهد تا از لغات جدید استفاده کنند و در جملات کامل صحبت کنند. بازی با عروسک نمایشی دستی به بچه ها اجازه می دهد مکانی امن برای کشف کلمات و ایده های جدید از طریق زبان رسا باشند. هنگام بازی عروسک با کودکان، پرسیدن سؤالات باز برای تشویق افکار و ایده های بیشتر به جای پاسخ «بله» یا «نه» مفید است.

لذت-بردن-از-موسیقی-min

4.قدردانی از موسیقی

عروسک ها می توانند موسیقی و حرکات خلاقانه را جذاب تر کنند و کلمات و حرکات آهنگ های جدید را به کودکان بیاموزند. همچنین می تواند به رشد شنوایی کودک برای پردازش اطلاعات (اعم از دریافتی و بیانی)، درک و پیروی از دستورالعمل ها کمک کند.

مهارت-های-حرکتی-ظریف

5.مهارت های حرکتی

والدین می توانند از بازی با عروسک نمایشی دستی برای تشویق حرکت برای ایجاد کنترل حرکتی استفاده کنند. به عنوان مثال، «به ببر عروسکی نگاه کنید که از نردبان بالا می‌رود و از سرسره پایین می‌رود. آیا می‌توانی بعد از ببر از نردبان بالا بروی و از سرسره هم پایین بروی؟» بازی با عروسک نمایشی دستی همچنین می تواند نمونه ای برای بچه ها باشد و در مورد رفتار و مهارت های اجتماعی راهنمایی کند. شخصیت ها می توانند قوانین کلاس، مرزهای شخصی، رفتارهای خوب و نحوه برقراری ارتباط مناسب با بچه های دیگر را توضیح دهند.

خلاقیت-کودک

6.تشویق خلاقیت از طریق بازی با عروسک نمایشی

بازی تخیلی برای فرآیند یادگیری مهم است و به کودک کمک می کند تا خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود را توسعه دهد. با استفاده از عروسک های نمایشی، بچه ها می توانند داستان ها، سناریوها و موقعیت ها را خلق کنند.

تقلید-از-موقعیت-اجتماعی

7.جلب توجه

اگر کودکان با توجه و تمرکز مشکل دارند، عروسک‌ها می‌توانند دوباره کودک را جذب کنند و به بازگرداندن توجه او در محیط‌های گروه بزرگ و کوچک کمک کنند. بسیاری از بچه ها به شخصیت هایی با شخصیت نیاز دارند تا یادگیری را شعله ور کنند و یادگیری را به گونه ای زنده کنند که ممکن است برای سبک یادگیری آنها مناسب تر باشد.

تأثیرات-روانی-اجتماعی-و-عاطفی

8.حل تعارض

بازی با عروسک نمایشی دستی می تواند به ویژه برای کشف حل تعارض مفید باشد. والدین یا معلمان می توانند از عروسک ها برای صحبت از طریق رفتارها، احساسات، پرخاشگری، قلدری، نحوه مهربان بودن، نحوه همدلی با دیگران و نحوه کمک کردن استفاده کنند.

دوره-قبل-از-عمل

9.فعالیت برای بازی با عروسک نمایشی

می‌توانید از کتاب‌های داستان، آهنگ‌ها، عروسک های نمایشی، کتاب‌های جوک، تئاتر، موقعیت‌های واقعی زندگی و روش‌های دیگر برای کمک به بچه‌ها در مناطقی که ممکن است دچار مشکل هستند یا نیاز به رشد قوی‌تری دارند، استفاده کنید. به یاد داشته باشید، در حالی که برخی از ما ممکن است کمی “احمقانه” یا حتی “خجالت بکشیم” که با کودکانمان عروسک بازی کنیم، این می تواند گام مهمی در ایجاد مهارت های اجتماعی، عاطفی و رفتاری کودک باشد.

فروش عروسک نمایشی

بچه ها فرقی با هم ندارند. آنها همچنین ترس، احساسات بزرگ، اضطراب و استرس دارند، اما اغلب به سختی می توانند خود را بیان کنند. به همین دلیل است که ممکن است در رفتار آنها خود را نشان دهد. اگر کودکی با رفتار خود دست و پنجه نرم می کند، ممکن است یک مسئله پنهانی وجود داشته باشد که باعث این نوع طغیان ها یا تأخیر در زمینه عاطفی شود. آنها ممکن است در گفتار و زبان، واژگان برای گفتن احساسات خود به والدین مشکل داشته باشند، نمی دانند چگونه خود را بیان کنند، چالش های یادگیری دارند یا شاید نگران بچه های دیگر کلاس خود یا معلم باشند. پرشین صبا یکی از خلاق ترین و بزرگترین تولیدکنندگان عروسک نمایشی دستی و عروسک انگشتی در تهران می باشد که به صورت تخصصی این عروسک ها را طراحی و تولید می کند. شما عزیزان می توانید به صورت تک و عمده از این محصولات شگفت انگیز خرید کنید.

عروسک نمایشی دستی

بچه‌های کوچک‌تر با بسیاری از این مسائل دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری از آنها یا خیلی جوان هستند یا نمی‌توانند خود را به صورت نوشتاری بیان کنند. پس جایگزین ما چیست؟ بازی با عروسک نمایشی دستی به کودکان این فرصت را می دهد تا احساسات خود، آنچه را که با همسالانشان می گذرد، ترس های خود از مدرسه، جایی که در مدرسه با آنها دست و پنجه نرم می کنند و خیلی چیزهای دیگر را بیان کنند. آنها می توانند تخیل را تحریک کنند، بازی های خلاقانه و کشف را تشویق کنند، و می توانند برای رشد گفتار و زبان، اجتماعی، عاطفی، شناختی و جسمی شگفتی ایجاد کنند. اگر کودک با زبان رسا و پذیرا مشکل دارد، عروسک ها می توانند به حمایت از این زمینه های رشد کمک کنند.

مرکز فروش عروسکهای نمایشی

اگر به دنبال یک مرکز تخصصی در زمینه تولید عروسک نمایشی دستی و عروسک انگشتی هستید ما به شما پرشین صبا یکی از برترین تولیدکنندگان عروسک را معرفی می کنیم. این مجموعه از صفر تا صد طراحی تا دوخت و انتخاب پارچه مناسب برای عروسک را به صورت حرفه ای انجام می دهد. طراحی این عروسک ها به صورت جذاب انجام می شود تا کودک از بازی با آن لذت ببرد. بعد از طراحی به مرحله الگو کشی میرسیم که توسط خیاطان برتر انجام می شود و سپس یک پارچه که هم لطیف باشد هم حساسیت زا نباشد برای تولید عروسک استفاده می شود. باید توجه داشت که انتخاب پارچه مهم ترین بخش تولید یک عروسک می باشد زیرا کودک باید با در دست گرفتن آن احساس راحتی کند و آن پارچه دست کودک را اذیت نکند. در ادامه پارچه ها روی الگو چیده می شود و برش میخورد و در نهایت به صورت کاملا حرفه ای دوخته می شود. همکاران و مخاطبان عزیز می توانند برای مشاوره و سفارش عروسک دلخواه خود از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشند تا بهترین ها را به آن ها پیشنهاد دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.